Регионалниот пазар на платформи за е-трговија доживеа значајни промени во последната година, а еден од најизразените трендови е еден вид потиснување на некогаш исклучително популарната кинеска платформа AliExpress од пазарот. Ова го потврдуваат податоците и извештаите на институциите, како и изјавите на самите играчи на пазарот, што укажува на поширока трансформација во начинот на кој граѓаните купуваат и примаат стоки купени преку интернет.
Во споредба со периодот кога AliExpress доминираше како главен играч, на регионалниот пазар влегоа големи конкуренти – Temu, а во поново време и Shein. Нивното присуство и фокусот на брзината и ефикасноста одиграа клучна улога во миграцијата на потрошувачите.
„Со пратките од платформата AliExpress што пристигнуваат во Србија по редовна меѓународна пошта, се забележува пад на физичкиот обем на пратки во споредба со минатата година . Меѓу нив, останува најголемиот број на нерегистрирани пратки со вредност од три долари“, изјавија од Поштата на Србија за Euronews Serbia.
Нема сомнение дека во иднина се очекува уште поголема конкуренција, а домашните потрошувачи, во најголем дел, ќе ги користат оние платформи што им гарантираат најбрза, најсигурна и најконкурентна понуда.
„Може да се заклучи дека домашните клиенти се преориентирале бидејќи платформата Тему понудила уникатен бизнис модел кој им донел на клиентите пократко време на испорака, како и можност за следење на пратката и консолидирање на неколку артикли во една пратка “, забележуваат од Поштата на Србија.
Просечната вредност на пакетот Тему е 30 евра
Просечната вредност на пратките од Тему е околу 30 евра и тие доминираат во вкупниот број на пратки од онлајн трговија, но застапени се и пратките од други странски интернет платформи.
„Тему официјално влезе на српскиот пазар во мај 2024 година. Добиваме позитивни повратни информации од потрошувачите кои го ценат нашиот широк спектар на прифатливи и квалитетни производи. Многумина ја ценат можноста да направат повеќе со своите пари, особено во време на растечки трошоци за живот “, се вели во писмен одговор од платформата Тему до Euronews Serbia.
Кога станува збор за логистика, Тему соработува со добро етаблирани локални добавувачи во Србија за да обезбеди сигурни и ефикасни услуги за испорака.
На пример, во февруари 2025 година, Тему склучи стратешко партнерство со Пост Србија за зајакнување на својата локална мрежа за испорака. Оваа соработка има за цел да ја подобри логистичката ефикасност и да обезбеди поголема поддршка за малите и средни претпријатија (МСП) низ цела Европа.
Според неодамнешното истражување на Ipsos, клиентите на Temu проценуваат дека во 2024 година ќе заштедат 24 проценти со купување на Temu, а 80 проценти од нив веруваат дека Temu нуди вредност за парите.
Што е Shein?
Освен на Тему, купувањето на платформата Shein во регионот станува сè попопуларно од минатото лето поради прифатливите цени и широкиот асортиман на облека, обувки и додатоци. Треба да се нагласи дека од 2022 година, Shein стана најголемиот трговец на брза мода во светот.
Сепак, кога станува збор за Shein, важно е да се разберат условите за купување, трошоците за испорака и царинските прописи за да се избегнат неочекувани трошоци.
Имено, Шеин нуди бесплатна достава речиси од пред неколку години, но и можност за плаќање поштарина ако сакате пратката да пристигне побрзо. Времето на достава во случај на бесплатна достава е обично од една до три недели, а доставата обично ја вршат локални курирски служби.
Извор: Еуроњуз