Црниот мраз е најопасното нешто што може да ви се случи на патот. Снегот веќе ни ги покри патиштата, а ноќните температури се спуштија под нула, што го зголеми ризикот од мраз на патот.
Ваквите услови го отежнуваат возењето, па затоа, ве потсетуваме на најдобри совети за возење во услови на снег и мраз на патот, особено за младите возачи и оние постарите со помало искуство зад воланот.
Првото правило за зимско возење е едно што треба да го примените на возењето воопшто: предвидете што доаѓа. Според истражувањето, снегот може да го одложи времето на реакција на возачот за 34 проценти, додека растојанието за сопирање може да биде десет пати подолго до целосно запирање во зимски услови на патот.
Колку побавно возите и колку поголемо растојание држите од возилото пред вас, толку повеќе време имате да реагирате. Предвидете што следува и возете полека, тоа е основното правило за возење во тешки услови. Меѓутоа, многумина брзаат затоа што стануваат нетрпеливи кога се формираат колоните и ги преценуваат нивните способности, што може да доведе до катастрофа. Трпението е многу важно, подобро подоцна отколку никогаш.
Корисна техника за забавување на стрмни падини отсекогаш била т.н моторно сопирање. Ако имате рачен менувач, префрлете ја брзината во помала брзина и полека отпуштете ја спојката за да предизвикате инерција без користење на сопирачката, а во автомобил со автоматски менувач, едноставно отпуштете ја педалата за гас или спуштете ја рачно, ако ја имате опцијата, и моторот вртежите ќе се зголемат, пишува Ауто клуб.
Додека ја користите ножната сопирачка, можете да почувствувате дека системот за противблокирање на сопирањето АБС „работи прекувремено“, така што моторното сопирање ве забавува и го контролира лизгањето на тркалата. Потоа можете внимателно да започнете со сопирање. Возењето по удолница со мали брзини ќе ви помогне да ја одржите контролата над автомобилот и да ја намалите брзината.
Кога возите во зима, секогаш имајте ја на ум појавата на „црн мраз“, што е исклучително опасно бидејќи е многу тешко да се забележи. Тоа е тенок леден слој на патот кој се формира по замрзнати дождови или снег повторно замрзнува на патот кога температурата паѓа.
Автомобилите дури придонесуваат за оваа појава бидејќи „топлите“ гуми го топат снегот и мразот на патот, но снегот брзо повторно замрзнува во многу тенок, често проѕирен слој кога нема сообраќај. Запомнете го ова особено ако возите на патишта каде што нема многу сообраќај: ноќе и во утринските часови, кога има најмалку возила на патиштата.
Што правите кога ќе видите дека наеднаш сте изгубиле контрола и дека веќе нема стисок на црниот мраз?
Важно е да останете смирени што е можно повеќе и да избегнувате ненадејни маневри. Мора нежно да го свртите воланот и нежно да ја притисните сопирачката додека не ја поминете заледената површина и тркалата повторно не почнат да го фатат асфалтот. Исто така, би било добро да се префрли во помала брзина за да може да се забави без сопирање.