Јапонските медиуми деновиве објавуваат повеќе детали за огромната загуба од околу 21 милијарда долари што се стравува дека јапонската автомобилска индустрија ќе ја претрпи оваа фискална година поради царините што ги воведе администрацијата на претседателот Доналд Трамп.
На 3 април стапија во сила царини од 25 проценти за автомобили воведени од владата на новиот-стариот претседател Доналд Трамп, а на 3 мај стапија во сила царини од ист износ за делови за возила.
Затоа, сега се достапни првите емпириски податоци за загубите што ќе ги претрпат јапонските производители на автомобили како резултат на тоа. На пример, познатата Тојота претрпе загуби од околу 1,2 милијарди долари во првиот месец од царините.
Јапонските медиуми објавуваат проценка на Блумберг дека нејзините годишни загуби предизвикани од новите царини би можеле да достигнат речиси 11 милијарди долари, иако други куќи ги проценуваат загубите на околу шест до седум милијарди долари.
Како да се задржат работниците и покрај бројните пречки?
Јапонските медиуми известуваат дека нивната автомобилска индустрија би можела да претрпи вкупна годишна загуба од дури 21 милијарда долари поради царините на Трамп. Тие исто така предупредуваат дека е невозможно прецизно и сигурно да се процени штетата, бидејќи ситуацијата се менува од ден на ден.
Јапонските економски експерти, и покрај општата неизвесност и индикациите дека и покрај преговорите меѓу политичките лидери на двете земји, американските царини за автомобили нема да бидат укинати, нагласуваат дека најважно е да не се паничи и да се спаси она што е можно.
Како одговор на прашања од домашни новинари загрижени за иднината на најпрофитабилната гранка на јапонската индустрија, менаџментот на Тојота неодамна изјави дека компанијата нема да ги менува цените на своите возила поради царините на Трамп и дека ќе се стреми да го одржи производството од три милиони автомобили во Јапонија, со цел да се зачува работната сила и да се заштедат загубите на своите добавувачи.

Оваа мега-компанија, најголемиот светски производител и продавач на четирицикли, може да си го дозволи тоа бидејќи има огромни финансиски резерви. Прашањето, сепак, е што ќе се случи со другите јапонски производители.
Засега е сигурно дека сите тие ќе го зголемат производството во своите фабрики во САД со цел барем делумно да го компензираат (непосредното) намалување на увозот предизвикано од воведувањето царини.
Сепак, во ова ќе бидат спречени од зголемувањето на цената на челикот, деловите за автомобили и производствените машини што ги увезуваат од Јапонија во САД за потребите на своите фабрики – американската администрација, покрај 25 проценти за автомобили и делови за возила, предвидува и царини од 25 проценти за челик и алуминиум, и 24 проценти за сите други јапонски производи (иако второто е во фаза на преговори).
Покрај проширувањето на производството во САД, веројатно е и дека фокусот на продажбата ќе се префрли на Југоисточна и Јужна Азија и други делови од светот.
Огромни губитоци
Извршниот директор на Хонда, Тошихиро Мибе, изјави дека профитот на неговата компанија ќе се намали за повеќе од половина оваа фискална година, во голема мера поради проблеми со царините.
Нисан проценува дека царините на Трамп ќе ја чинат околу 450 милијарди јени (3 милијарди долари), додека Субару, кој продава половина од своите возила во Соединетите Американски Држави, зборува за загуби од две и пол милијарди долари. Раководителите на Мазда изјавија во април дека компанијата претрпела околу 10 милијарди јени (68 милиони долари) трошоци од новите царини.

Јапонските медиуми пишуваат дека во најдобра позиција е „Сузуки“, кој воопшто не продава автомобили во САД, туку само мотоцикли, и кој не би требало да бележи годишна загуба од повеќе од околу 40 милијарди јени (135 милиони долари).
Патем, минатата календарска година во САД беа продадени 5,9 милиони јапонски автомобили, од кои 5,9 милиони беа произведени во таа земја и увезени од Јапонија, Мексико и Канада.
Во 2023 година, од Јапонија во други делови од светот беа извезени 5,27 милиони четирицикли во вредност од околу 110 милијарди американски долари.
Извор: РТС