Откријте ги причините зад заживувањето на украинската модна недела во 2024 година и прославете ја издржливоста на украинските дизајнери за време на војната.
Киев неодамна беше домаќин на водечкиот и долгоочекуван моден настан во земјата, Украинската модна недела 2024 година . Настани на IRL во уметничкиот центар Mystestskyi Arsenal и други локации во главниот град на Украина.
Додека поводот беше исполнет со поддршка и ентузијазам од локалната заедница, многумина имаа неизбежни прашања. Што е со можните руски воздушни напади врз главниот град на Украина? Дали модата е толку важна во услови на тековната војна? Зошто украинската модна недела се врати сега? Рубрика објаснува некои причини зад одлуката.
Покажување на издржливост
Војната ја потресе украинската мода во 2022 година, целосно менувајќи ја индустријата и нејзините приоритети. Украинските дизајнери мораа да ги затворат своите брендови, при што многумина го реформатираа своето производство за да ја поддржат украинската армија со специјално произведени униформи и чизми или директни донации за собирачите на средства.
Повеќе од две години, украинските модни брендови – многу раселени поради војна – стоеја силни и покрај тоа што претрпеа огромни загуби во приходи, производствени капацитети, логистика и луѓе. Така, Украинската модна недела, првата што е одржана во Киев по руската инвазија, е за покажување на издржливоста на овие талентирани уметници и надежта на модната индустрија во Украина за време на војната.
Ксенија Шнајдер, успешна украинска дизајнерка која ја претстави својата пролетна колекција во Киев оваа година, изјави :
„Тоа е повеќе од само моден настан. Тоа е изјава за издржливост и креативност под најтешки околности. Локалната модна заедница покажа неверојатна сила и солидарност во остварувањето на ова, и покрај тешкотиите, сите се обединети во нивната решеност да ја покажат нашата култура, нашата уметност и нашиот непоколеблив дух на светот“, вели Шнајдер.
Поддршка на локалните дизајнери и економијата
Ирина Данилевска, основачот на украинската модна недела, изјави во многу интервјуа пред настанот дека и покрај неизвесноста и првичните идеи за домаќин на модната недела, нејзината организација продолжила и ги поддржувала украинските дизајнери како начин да ги зајакне домашниот моден пазар .
„Прво и основно, тоа го правиме за украинските дизајнери и за украинската модна индустрија“, рече Данилевска. „Очекуваме дека украинската модна недела ќе има големо внимание од медиумите и социјалните мрежи и ќе биде извор на инспирација за целата нација“.
Според Данилевска, Украинската модна недела 2024 година – со презентации и писти организирани во засолништа за бомби – е исто така начин да се „ откријат нови таленти што се појавија во овие предизвикувачки времиња“. Ко-основачот на украинскиот бренд Gunia Project Марија Гаврилук се согласува, наведувајќи дека настанот е „значајна платформа за да се прикаже нивната работа, да се вклучат и локални и меѓународни купувачи и да го потврдат своето присуство во модната индустрија“.
Промовирање на украински брендови на глобално ниво
Вниманието на меѓународната модна заедница отсекогаш играло клучна улога во растечките украински компании, а сега, среде војната, има уште еден слој на значење. Додека Украинците ги поддржуваат локалните дизајнери, тие не можат целосно да ги одржат своите бизниси, така што зголемувањето на глобалната видливост на украинските модни етикети може да помогне да се привлечат повеќе купувања и партнерства за да се одржат во живот.
Тетиана Чумак, основачот на TG Botanical, украинската компанија за женска облека, се согласува со скептиците дека можеби сега не е вистинското време да биде домаќин на модната недела, но тоа ги одржува украинските брендови и Украина „видливи на глобалната сцена“. Таа изјави: „Се разбира, не е време за забави, но време е за емисии и презентации и поддршка на нашата индустрија во Украина најдобро што можеме“.