Одлуката е необврзувачка за Европската комисија, која може да ја прифати или отфрли одлуката на Европскиот парламент, кој гласаше за укинување на таксите за рачен багаж во авионите и заеднички правила за стандардни димензии на рачниот багаж.
Пленумот на ЕП во Стразбур во средата (04.10.2023) одобри резолуција за создавање единствена европска регулатива за авиокомпаниите кои работат во рамките на ЕУ, за укинување на дополнителните такси за патниците кои носат рачен багаж во кабината, како и дополнителните, а понекогаш и скриените давачки, што им отежнува на патниците да ги споредуваат цените.
Во исто време, ЕУ Парламентот ја повика Европската комисија да ги обврзе авиокомпаниите да ги применуваат истите правила и стандарди низ ЕУ во однос на големината на рачниот багаж.
Дали е дозволено авиокомпаниите да наплаќаат за рачен багаж?
Судот на правдата на ЕУ, во својата одлука во 2014 година, пресуди дека рачниот багаж што го носи патник во авионот се смета за „интегрален дел“ на воздушниот сообраќај, под услов да исполнува одредени критериуми за големина и тежина и затоа не е предмет до дополнителни трошоци. Минатиот септември, Комитетот за петиции на Европскиот парламент, јасно упатувајќи се на одлуката на Судот, едногласно усвои резолуција со која ги повикува авиокомпаниите да гарантираат дека патниците носат кабински багаж бесплатно и во исто време да воспостават заеднички карактеристики за димензиите на раката багаж.
Што ќе значи ова за патниците?
Доколку се спроведат овие правила, милиони патници низ ЕУ ќе можат бесплатно да го носат својот рачен багаж во авионот, без да се грижат за различните ограничувања за големината и тежината од различни авиокомпании. Ова дополнително ќе им го олесни патувањето на патниците со различни компании, до нивното пристигнување на нивната дестинација. Воедно, патниците ќе можат полесно да ги споредуваат цените на секоја авиокомпанија, без скриени и дополнителни трошоци, за да го изберат најекономичниот лет.
Дополнително, ЕП забележува дека кога патниците патуваат со мали куфери во кабината, дозволените димензии во нивниот рачен багаж се разликуваат малку помеѓу авиокомпаниите, што предизвикува слични проблеми за патниците.
Дали овие правила ќе се спроведуваат?
Резолуцијата на ЕП е необврзувачка, така што никој не знае дали и кога Европската комисија ќе ги разгледа овие предлози, предлагајќи регулатива што ќе гарантира спроведување на пресудата на Судот на ЕУ.
Во исто време, авиокомпаниите, главно нискобуџетните авиокомпании, се противат на можноста за укинување на таксите за рачниот багаж, по пример на компанијата Ryanair, која преку својот извршен директор тврди дека има целосно право да ги „одредува цените“.
Извор: Прототема