Група ученици од основно училиште во Љубана добиле податоци за упис во онлајн регистерот и ги промениле оценките. До корисничкото име и лозинката тие дошле во мај лани. Меѓу учениците имало и двајца деветтоодделенци кои сега се веќе прва година средно.
За случајот се известени и МОЛ и Министерството за образование, а полицијата се уште го истражува случајот. Во меѓувреме оценките кои учениците ги менувале во текот на учебната година веќе се поправени во вистинскиот статус, а отпочната е и дисциплинска постапка.
-Кога го подготвувавме полугодишниот извештај за оценките на учениците, еден од наставниците сфати дека оценката на еден од неговите ученици не се совпаѓа со оценката која му ја дал. Наставникот ја провери историјата на внесените оценки и воочи дека оценките се променети преку профилот на еден од неговите колеги. Тој за ваквиот инцидент го извести помошник директорот – истакнале од училишната управа.
Програмата Лополис која во училиштата се користи за водење дневник, го провериле и директорката и нејзиниот помошник, при што констатирале дека кај уште еден ученик има промени во оценките. помошник директорот е стручњак за информатика, тој го блокирал пристапот до програмата за што ги известил и надлежните служби.
„Веднаш им беше јасно дека им влеговме во трага. Тие тоа не го криеја, веднаш кажаа што направиле“, изјавила директорката.
Таа истакнала дека фалсификувањето на оценките е тежок прекршок и кривично дело, па затоа и ја известиле полицијата. Двајца припадници на криминалистичката полиција го посетиле училиштето и ги известиле учениците, но и родителите за последиците од ваквото кривично дело.
Во текот на оваа учебна година било интервенирано кај четворица ученици од деветто одделение. Двајца од нив ги промениле своите оценки само по еден предмет, еден ученик ги променил своите оценки од четири предмети, а четвртиот ученик променил дури шест оценки.
Според директорката, тие во тоа биле многу вешти, бидејќи менувале по повеќе оценки. Учениците признале дека интервенциите се случувале на крајот на учебната година. Првата интервенција била направена на 26-ти мај.
„Двајца ученици кои минатата година биле деветто одделение ја промениле завршната оценка, а оценките кои влијаеле на конечната оценка биле променети и од страна на двајца ученици од осмо одделение“, објаснила директорката.
Веднаш по добивањето на пријавата таа за ваквите случувања ги известила и Општината и Министерството за образование. Веќе следната недела ќе биде извршен и разговор со учениците, од кои дел веќе се средношколци.
Се поставува прашањето како оценките кои биле променети минатата година, би можеле да бидат променети во легалниот статус. Овде работата би можела да биде прилично сложена бидејќи конечните оценки би можеле да влијаат на тоа дали поединецот имал доволно бодови за упис.
Директорката предвидува дека оценките ќе мора да бидат поништени.
„Не знам кој ќе треба да си има работа со учениците кои сега се во средно училиште, јас или полицијата“, изјавила таа додавајќи дека работата се уште се истражува.
Во меѓувреме оценките за оваа учебна година веќе се поправени.
Своето корисничко име и лозинката учениците ги добиле лани во мај
Децата рекле дека лозинките ги смислиле во мај. Раководството на училиштето контактирало со менаџментот на информацискиот систем Лополис и побарало објаснување од нив за сите интервенции направени од мај досега.
А како воопшто дошле до корисничкото име и до лозинките? Како што објаснила директорката, минатиот мај училишните простории се реновирале, а учениците се радувале и сакале да помогнат. Во момент на невнимание на еден од наставниците, учениците ја искористиле „примамливата прилика“.
Наставникот имал отворен профил на компјутерот, па учениците можеле да ја видат лозинката. Ситуацијата им била примамлива и тие го искористиле тоа.
Директорката објаснила дека училиштето има правилник за користење на ИКТ, каде што јасно е забележано дека наставникот е должен и одговорен да води сметка за лозинките, корисничките имиња и заштитата на личните податоци.