ММС

Објавено на: 09/8/21 8:41 PM

Откријте кој витамин ви недостасува во организмот – одредени симптоми укажуваат на тоа

Квалитетната храна станува вистинска реткост, и следствено на тоа бројот на луѓе кои хронично страдаат од недостаток на некои од основните витамини расте глобално. Најголемата неволја е што многумина дознаваат за недостатокот на некои од овие важни хранливи материи само кога ситуацијата станува драматична и симптомите се повеќе од видливи.

Постојат знаци кои јасно укажуваат на недостаток на одреден витамин. Важно е да се напомене дека никој не може сам да направи точна дијагноза.

Во случај да препознаете некој од симптомите, од суштинско значење е да побарате медицинска помош.

Витамин А

Груба, сува и иритирана кожа, губење на апетит, чест замор, слаба коса без сјај, кршливи нокти, првут, кожа склона кон акни се предупредувачки знаци на недостаток на витамин А. Како што истакнуваат експертите, неговиот недостаток најчесто се рефлектира во промени во очите. Витаминот А или ретинол се наоѓа најмногу во маслото од црниот дроб, жолчката, путерот и павлаката. Зелениот лиснат и жолт зеленчук содржат каротеноиди како бета каротен, кои се претвораат во витамин А во телото.

Витамин Ц

Најчестите фактори на ризик за недостаток на витамин Ц се лошата исхрана, алкохолизмот, тешките ментални заболувања и пушењето. За неговиот недостаток се укажува тенденцијата за инфекции, модринки, побавно заздравување на раните, потоа извртување, пукање и враснати влакна на телото, болни и отечени зглобови, крварење на непцата, анемија, замор и лошо расположение, зголемување на телесната тежина без промена на навиките во исхраната. Со цел телото да прима доволно количество витамин Ц секој ден, од суштинско значење е да се јаде свежо овошје и зеленчук.

Витамин Е

Недостатокот на витамин Е во телото не покажува толку многу видливи надворешни знаци, но симптомите се забележливи на крвната слика. Значи, ако страдате од недостаток на црвени крвни клетки (еритроцити), тоа значи дека ви недостасува и витамин Е. Витаминот Е има важна антиоксидантна улога, во смисла да им помогне на клетките да се заштитат од штетните ефекти на слободни радикали. Исто така е потребно за нормално функционирање на имунолошкиот систем во борбата против бактерии и вируси. Исто така, помага во проширување на крвните садови и спречување на згрутчување на крвта во нив. Покрај тоа, важно е за нормална “комуникација” помеѓу клетките во извршувањето на нивните функции.

Витамини од групата Б

Симптомите на недостаток на витамин Б1 вклучуваат невролошки нарушувања, мускулна слабост и грчеви, проблеми со меморијата и едем. Симптомите може да вклучуваат губење на апетит, раздразливост и дигестивни нарушувања. Во случај на целосен недостаток, се јавува болеста бери -бери. Недостатокот на витамин Б2 е видлив во аглите на усните, околу кои често се јавуваат рани и оштетувања на кожата. Недостатокот на витамин Б3 и Б7 се рефлектира во многу проблеми со кожата. Недостаток на витамин Б6 се јавува кај дијабетичари, постари лица, бремени жени и доилки. Кога е во минус, се поврзува со болести на бубрезите, грчеви во рацете и нозете, несоница и анемија. Фолната киселина или витамин Б9 честопати се дефицитарни кај бремени жени, жени кои земаат апчиња за контрацепција, луѓе со проблеми со варењето и алкохоличари. Друг витамин од групата Б – Б12 е многу важен. Неговиот недостаток предизвикува вкочанетост во рацете, стапалата и / или нозете, тешкотии при одење и рамнотежа, анемија, отекување на јазикот, губење на меморијата, па дури и параноја и халуцинации.

Извор: Новости.рс


Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со Услови за преземање.

1x1