ММС

Објавено на: 08/25/21 11:53 AM

Учениците во Србија ќе учат по принцип на семафор – Како изгледа овој начин на учење во училница

Кризниот штаб за борба против корона вирусот донесе одлука за почетокот на учебната година.

„Зачувувањето на здравјето на сите нас е приоритет над сите приоритети“, ијзавил министерот за образование Бранко Ружиќ.

“Ние избегнувавме во јавност да излегуваме со нагодувања како ќе изгледа училишната година. Сакавме да излеземе со сигурна информација токму поради важноста на оваа тема… Она што беше сигурно и што беше нашата интенција наставата да продолжи нормлано, децата да не се делат во групи и часовите да траат 45 минути“, изјавил министерот за образование на Србија.

„Училишниот тим даде предлог до Кризниот штаб, и тоа првенствено значи следново – во следниот период, ќе го следиме спроведувањето на мерките во училиштата “, рече тој.

“Имаме еден децентрализиран пристап. Училиштето ќе започне на 1 септември, часовите ќе траат 45 минути. Во опцијата има три модели”, рече Ружиќ.

  1. Модел на слободна средина:

– учениците сите седат заедно, носат маска додека зборуваат и одговараат;

– вакцинираните наставници не носат маска додека не му пријдат на ученикот на 1,5 m

  1. Комбиниран модел

– еден ден онлајн часови, втор ден непосреден;

*моделот од минатата година, но потоа се менуваше на неделно ниво, а сега и на дневна основа.

  1. Модел за најзагрозените локални самоуправи:

– онлајн часови за средношколци;

– за деца од основно училиште до 4 одделение во комбинација од 30 минути, групи од 16 ученици;

– од 5-8. часовите ќе се менуваат во текот на денот според моделот на настава.

„Кога станува збор за инфекција, ако детето се разболи во група или одделение, сите деца носат маски оттогаш, заразеното дете оди во карантин. Ако има две или повеќе заразени, сите деца имаат часови преку Интернет десет дена, “, рече Ружиќ.

„Можно е да се реализира сето тоа, но бара огромен напор бидејќи тимот што беше формиран ќе има многу работа. Епидемиолошката ситуација не е многу поволна за нас бидејќи почетокот на училиштето ќе се совпадне со зголемувањето на бројот на заразени. Овие модели се прикажани “ситуација што подразбира здрави луѓе да доаѓаат на училиште и дека наставниците се вакцинираат колку што е можно, ако не се вакцинирани тогаш мора да носат маски, нема друг начин”, рече Кон.

„Маските ја заменија вакцинацијата во оваа сегашна ситуација“, рече Кон.

„Колку се повеќе невакцинирани деца, толку е поголема шансата децата да бидат заразени и затоа секогаш апелираме до воспитувачите да се вакцинираат“, повика Кон.

„Им посакувам добро на децата и на Србија, и јас така функционирам и работам“, заклучи тој.

„Тоа е намерата учебната година да започне нормално во сите единици на локалната самоуправа на 1 септември, но имајќи предвид дека тоа е жив организам и ние секако ќе ја следиме ситуацијата, доколку се влоши, секако дека ќе предложиме промена на моделот “, рече Ружиќ.

Кон повтори дека вакцинацијата е од суштинско значење за одржување на јавното здравје и дека тоа е единствениот начин за борба против коронавирусот.

„Се зборуваше за задолжителна вакцинација на медицински и образовни работници … Ние од медицинскиот дел силно се залагаме за задолжителна вакцинација за здравствените работници бидејќи сметаме дека е неодговорно некој што работи со луѓе да не е вакциниран“, рече Кон.

„Предлогот е да се започне нормално, со целосен фонд од 45 минути часови со задолжителни маски и да се апелира до сите воспитувачи да бидат вакцинирани, доколку не се, или ако се, да се оди на третата засилувачка доза, како и да се вакцинираат деца постари од 12 години“, рече Брнабиќ.

Епидемиолозите, како и другите членови на Кризниот штаб, ја разгледуваат епидемиолошката состојба и, во согласност со неа, ќе одлучат кој модел на настава ќе биде од 1 септември за основците, како и за средношколците.

Беше усвоен предлогот за три модели на настава, врз основа на принципот на семафори.

Преземено од: https://www.b92.net/


Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со Услови за преземање.

1x1